ترک اعتیاد؛ تضمینی!

0
947

آخرین شب پاییز به عنوان شب «یلدا» در بین ما ایرانی‌ها همراه با شب‌نشینی و دور هم بودن خانواده‌ها و قصه‌خوانی و… می‌گذرد؛ اما چند وقتی است با باز شدن پای فضای مجازی به جمع خانواده‌ها این مراسم هم از گزند‌های «سلفی‌بگیرانِ تلگرام چک‌کنِ اینستاگرام استوری‌گذار» دور نمانده است! به همین دلیل برای ترک اعتیاد به دنیای مجازی و تلفن‌های هوشمند به چند روش اشاره می‌شود:

خاموش کردن پیام‌های اطلاع‌رسانی: افرادی که با وسیله هوشمند خود کاری ندارند؛ اما دائماً دینگ دینگ این وسیله‌ها و پیام‌های جدید و… ناخودآگاه آنها را به سوی تلفن ‌همراه می‌کشاند، می‌توانند با خاموش ‌کردن اطلاع‌رسانی‌ها یا «نوتیفیکیشن‌ها» برای مدتی تلفن‌همراه خود را فراموش کنند. اگر چاره‌ساز نشد، برنامه‌هایی را که به شما زیاد پیام می‌دهند، از تلفن‌ همراه خود پاک کنید. جرئت داشته باشید و این کار را بکنید! اینکه برنامه‌ای به صورت لحظه‌ای آب و هوای روستای پدری‌تان را به شما اطلاع بدهد، به چه درد شما می‌خورد که دائماً تلفن ‌همراه خود را برای آن بررسی کنید!

حالت پرواز: اگر اعتیاد شما فقط به شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی خلاصه نمی‌شود و هنوز به پیامک‌‌بازی و مکالمه‌های طولانی عادت دارید، بهترین گزینه فعال کردن حالت پرواز است! وقتی در جمع خانواده خود هستید، پدر، مادر، همسر و… همه در کنارتان هستند و از سلامتی شما باخبرند، بنابراین حالت پرواز و جواب ندادن تلفن ‌همراه، شخص مهمی را نگران نمی‌کند!

پنهان کردن: یکی از بهترین روش‌ها، پنهان کردن تلفن از جلوی چشم‌های‌تان است! «از فکر برود، هر آنچه از دیده برفت!» وقتی وارد خانه می‌شوید، تلفن‌ همراه خود را در محفظه‌ای مخصوص قرار دهید و در آن را قفل کنید و کلیدش را قورت دهید که نه ولی در جایی که به صورت عادی در دیدتان نیست، مخفی کنید! به مرور استفاده نکردن از تلفن‌ همراه در خانه و جمع‌های خانوادگی را با این روش عادت خواهید کرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید