بیشتر افراد فکر می‌کنند برای لاغر شدن باید وعده شام را حذف کنند، ولی آیا واقعاً این باور درست است؟ در هیچ الگوی علمی تغذیه‌ای حذف وعده شام و خوابیدن با شکم گرسنه توصیه نمی‌شود. در روایات نیز ائمه معصوم(ع) توصیه اکید به خوردن شام می‌کنند؛ پیامبر(ص) نیز می‌فرمایند: «نخوردن شام انسان را پیر می‌کند. غذای شب را ترک مکن ولو آنکه تکه نان خشکی باشد.»
برای رسیدن به وزن مطلوب به اندازه نیاز بدن‌تان و نه بیشتر کالری دریافت کنید و هیچ یک از گروه‌های غذایی و وعده‌های غذایی را حذف نکنید؛ چرا که باعث ایجاد مشکلات تغذیه‌ای می‌شود. بهترین زمان مصرف شام حداقل سه ساعت قبل از خواب است.
کربوهیدرات‌های پیچیده مانند حبوبات، دانه‌های کامل غلات و سبزیجات همراه با مقدار پروتئین مورد نیاز انتخاب‌هایی سالم برای وعده شام هستند؛ اما مصرف نوشیدنی‌های شیرین، مانند نوشابه و دلستر به ویژه در شب تعادل قند خون شما را مختل می‌کند. مصرف میوه به جای شام هم رفتاری ناسالم وحتی چاق‌کننده است؛ زیرا میوه دارای قند ساده است که خیلی سریع قند خون را بالا می‌برد و بعد از مدتی باعث افت قندخون و گرسنگی شما می‌شود.
همچنین می‌تواند کالری‌ای بیش از نیازتان به شما برساند؛ چرا که هر فرد برای داشتن احساس سیری بیشتر از نیاز میوه میل می‌کند.

بروکلی

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید